• kontakt@agatamarciniak.pl
  • 1

    mar

    2021

Jak sprawić, by Twoja rodzina pracowała

Ostatnio kilka rodzin zapytało, jak pomóc swoim rodzinom w pracy. Przez pracę pytają, jak mieć dobrze dostosowaną, zdrową rodzinę. Wiele osób w dzisiejszym nowoczesnym świecie chce wiedzieć, jak radzić sobie z rodzinami mieszanymi, rozwiedzionymi, rodzinami z jednym rodzicem lub rodzinami różnych wyznań, by wymienić tylko kilka przykładów. Rodziny te szukają metod i umiejętności, aby poprawić i skupić się na silnych wartościach rodzinnych, które okazały się skuteczne w poprzednich pokoleniach. W tym artykule skupimy się na trzech elementach, które rodziny o wysokim stopniu funkcjonowania mają wspólne: rytuałach, uczciwości i używaniu języka "ja".

Rodziny wysokofunkcjonujące mają rytuały. Dzisiejszy świat ma szybkie tempo i jest zalany technologią, co może mieć ogromny wpływ na dobrobyt rodziny. Rytuały pomagają uziemić nasze dzieci i rodziny. Wprowadzenie rytuałów może pomóc zredukować stres, pozwolić rodzinom spędzić razem czas na rozmowach i cieszyć się z bycia częścią czegoś "większego" niż one same. To od poszczególnych rodzin zależy, czy wprowadzą zmiany. Pamiętaj, że nawet małe zmiany mogą poprawić zdrowie emocjonalne i samopoczucie twojej rodziny.

Zacznijmy od rytuału obiadu. Badania wykazują, że dzieci, które jedzą kolację z rodziną, rzadziej piją, palą, biorą narkotyki, zachodzą w ciążę, popełniają samobójstwa i mają zaburzenia odżywiania. Dodatkowe badania pokazują, że dzieci, które lubią rodzinne posiłki, mają większy zasób słów, lepsze maniery, zdrowszą dietę i wyższą samoocenę. W dzisiejszych czasach coraz mniej rodzin je razem, zwłaszcza tych bardziej zapracowanych. Kilka badań wykazało, że tylko 17 procent rodzin je razem, nawet jeśli wszyscy są w domu! Pamiętaj, że kolacja to wspólne spędzanie czasu.

Bądź kreatywny. Zamiast czuć się winnym, że nie ma "czegoś o szóstej", pamiętaj, że chodzi o to, by się spotkać. Może śniadanie to lepszy moment, albo przekąska lub deser wieczorem. Chodzi o to, aby mieć co najmniej 30-45 minut czasu rodzinnego. Jest to czas, aby sprawdzić się nawzajem, porozmawiać o wydarzeniach na świecie lub w społeczności. Może to być poniedziałkowa noc pizzy, chiński wtorek na wynos, albo czas na lody i ciasteczka. Rozumiecie o co chodzi. Chodzi o stworzenie poczucia przywiązania, bycia częścią czegoś większego niż oni sami, rodziny. Nie chodzi o to, by bić się za wszystko, co zrobicie źle. Nie nastawiajcie się na porażkę i nalegajcie na 7 nocy w tygodniu, to się nie stanie. Bądź realistą co do tego, ile dni pomoże twojej rodzinie, 3 lub 4 są lepsze niż żaden! Nie chodzi o kolację; chodzi o rodzinę!

Wprowadź grę "Czy wiesz?" Czas posiłku to świetny moment, aby zapytać: gdzie dorastali twoi dziadkowie? Czy wiesz, gdzie twoja mama i twój tata chodzili do szkoły średniej? W jakich sportach/czynnościach uczestniczyli? Czy wiesz, gdzie poznali się twoi rodzice? Czy wiesz, co działo się na świecie w dniu twoich narodzin? Ta prosta gra pozwala rodzinom dzielić się historiami i uczyć się o innych pokoleniach. Rzadko mamy pokolenia jedzące przy jednym stole, a ta prosta gra tworzy poczucie więzi.

Oto kilka innych możliwych rytuałów: wieczór gier rodzinnych z szaradami, zabawy rodzinne lub słowo dnia. Zadaj pytania: "Co poszło dobrze w tym tygodniu" i "Co nie poszło dobrze w tym tygodniu?". Pozwól wszystkim uczestniczyć bez osądzania. Dzieci mogą na początku narzekać, ale będziesz zaskoczony, jak bardzo lubią ten czas!

Naucz swoje dzieci o uczuciach i o tym, jak używać słów. Naucz je, jak używać języka "ja". To jest istotne i korzystne w każdym obszarze ich życia i coś, co będą w stanie wykorzystać przez całe życie. Pozwól dzieciom mówić, jak się czują. Zaczynanie zdań od "ja" daje dzieciom prawo własności i daje im możliwość poznania i wyrażenia swoich uczuć. Kiedy dzieci uczą się określać swoje uczucia, uczą się, jak wyrażać siebie w zdrowy sposób. Rodzice potrzebują słuchać ich dzieci i pozwalać uczucia wyrażać i no karać dla mieć uczucia. To może nie zmienić sytuacji lub konsekwencji, ale będą czuć się wysłuchane. Istoty ludzkie chcą być widziane, słyszane i zatwierdzane. Używać I lub my są znakami zdrowy związek. Jednym ze sposobów na uniknięcie walki i stworzenie pozycji obronnych jest zaprzestanie mówienia " ty " i rozpoczęcie od " ja".

Bądź szczery wobec swoich dzieci. Wiele rodziny pomagać w mój praktyce rozdawać z niektóre formą substancja nadużycie lub uzależnienie. Kiedy ludzie akceptują model medyczny, ważne jest, aby przekazać naszym dzieciom cenne informacje genetyczne. Wiedza to potęga. Rodziny, które ukrywają fakt, że dziadkowie, ciotki czy wujkowie byli ludźmi cierpiącymi z powodu uzależnienia, wyświadczają niedźwiedzią przysługę swoim dzieciom. Genetyka jest tylko jednym z czynników uzależnienia od substancji, a dzieci zasługują na to, by wiedzieć, że są predysponowane do pewnego rodzaju uzależnienia. Pamiętaj, że istnieje wiele rodzajów "Icków": alkoholik, wysiłkowiec, pracoholik itp. Jeśli w rodzinie występuje "Ic", idea umiaru musi być częścią rodzinnej dyskusji. Dzieci uczą się przez przykład i od swoich wzorców. Jeśli widzą, że ich rodzice radzą sobie ze stresem pijąc, zażywając narkotyki lub pracując więcej, uczysz je, że tak właśnie należy postępować w stresujących sytuacjach i mogą pójść w twoje ślady. Dzieci muszą nauczyć się zdrowych umiejętności radzenia sobie z problemami, naucz je tego. Jeśli nie znasz żadnych lub musisz nauczyć się nowych, poproś o pomoc. To również uczy dzieci, że proszenie o pomoc nie jest słabością, a raczej siłą.

W tym pędzącym świecie poświęć czas na cieszenie się rodziną. Naucz się siadać, bez żadnego rodzaju technologii, opowiadać historie i słuchać siebie nawzajem. W rodzicielstwie nie chodzi o bycie doskonałym. Rodzicielstwo to dawanie twój dzieciom narzędzia być szczęśliwymi, zdrowymi, dobrze zaokrąglonymi dorosłymi. Sugestie w ten artykule są że, tylko sugestie. Każdy gest, który wykonujesz, aby dostroić się do swojej rodziny i nauczyć wartości, zostanie nagrodzony, gdy rodzina będzie przechodzić przez wiele faz.

O mnie
logo-footer

Wyszłam z narkotykowego bagna dzięki walce moich bliskich o mnie i dzięki sile mojego organizmu, o jaką siebie nawet nie podejrzewałam. Mając w pamięci własne doświadczenia pomagam innym uzależnionym wyjść z nałogu - pracuję w ośrodku leczenia uzależnień.

© agatamarciniak.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone